De aankomst - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu De aankomst - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

De aankomst

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

14 Juni 2014 | China, Peking

Eindelijk is het dan zover. Na een half dagje werken / school is het dan zover. Op school werd er nog uitgebreid afgescheid genomen van Thom wat hem 30 knuffels en een leuke klassefoto opleverde. De koffers zijn inmiddels ingepakt we kunnen naar Schiphol vertrekken. Ingecheckt en zonder vertraging vertrokken met KLM. In het vliegtuig werd ons door een spraakzame steward gevraagd wat wij in China gingen doen. Na dit gehoord te hebben kwam hij al snel terug met 2 glazen champagne en 1 glaasje kinderchampagne. De vlucht ging verder soepel al hebben we niet veel kunnen slapen. Ook Thom heeft niet veel geslapen maar desondanks blijft hij goed gemutst....ook nadat hij 2 keer een zakje vol gekotst heeft. Bij het vliegveld worden wij opgewacht en rijden we naar ons hotel, dit is een feest der herkenning. Ook Thom wordt enthousiast bij het zien van het bekende hotel, hij lijkt zich meteen weer thuis te voelen. De kamer moet nog even gereed gemaakt worden waardoor we in de lobby moeten wachten. Ook hier is niks veranderd...de muggen zijn er nog steeds. Eenmaal op de kamer eerst even een tukkie doen waarna we vervolgens naar het zwembad gaan waar Thom het laatste beetje energie dat hij heeft op gebruikt. Het is hier lekker weer, 32 graden met een blauwe lucht. Onze contactpersoon komt ons nog even wat instructies geven over de procedure van de komende dagen. Daarna begint het vakantie vieren echt. 's Avonds in het vertrouwde Chinese restaurant (Chopsticks) in het hotel gegeten. Ook dit was weer een feest van herkenning. Na het eten is Thom eindelijk echt moe en ligt hij op tijd in bed. De eerste kennismaking met China na zijn adoptie twee jaar geleden lijkt hem vooralsnog goed te bevallen. Morgenochtend vliegen wij om een uur of elf door naar Zheijang, de provincie waar Daniel woont. Vooralsnog is de overdracht maandag maar het is niet ongebruikelijk dat je zondag al ineens met het kind geconfronteerd wordt aangezien hij mogelijk ook al in de stad is aangekomen. Kortom we moeten alert zijn en de kadootjes moeten binnen handbereik zijn.

• 14 Juni 2014 - 16:07

Nadja:

Leuke purser, heel attent! Succes met de laatste kilometers tot Daniel. Liefs!

• 14 Juni 2014 - 19:31

Lies Nabben :

Ik zie Thom al weer zwemmen erg fijn, dit zelfde hotel, het zelfde grasveldje .De zelfde geuren denk ik. Zo bekend. Heel veel goeds en liefs voor de komende dagen!
    Lies .

• 14 Juni 2014 - 20:44

Suzanne , Remmelt,Quinten :

Haii!
    Wat fijn dat alles zo soepel is verlopen!
    Jullie verslag is ook hier 1 groot feest v herkenning
    Gaan jullie volgen

• 15 Juni 2014 - 22:58

Bart, Natascha, Valerie En Lucas:

Ja jullie verslag hier ook een feest van herkenning. En wat een leuke foto's! Fijn om zo toch een beetje "mee te reizen".