De dierentuin in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu De dierentuin in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

De dierentuin in Beijing

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

23 Juni 2014 | China, Peking

Vanochtend vroeg op. De taxi staat om half acht op ons te wachten. Een deel van het ontbijt van Daniël nemen wij maar mee voor onderweg. Als hij aan tafel zit maakt hij al zijn bewegingen heel zorgvuldig maar tergend langzaam. Wordt er iets vies dan moet dit eerst schoongemaakt worden voordat hij weer verder gaat. Het lijkt alsof hij alles in een soort ‘slow motion’ doet. Het is maar de vraag of wij in de toekomst ooit om 8.00 op school kunnen zijn met hem. Na het ontbijt met de taxi naar de dierentuin. Wij belanden in de file maar na 1,5 uur komen wij uiteindelijk bij de dierentuin aan. Hier worden de mannetjes weer helemaal enthousiast al moeten de dieren voor Daniël niet te dichtbij zijn. Hij schrikt regelmatig wat gepaard gaat met een harde schreeuw. De dierentuin in Beijing is behoorlijk groot dus we leggen een aardige afstand af. Aan het eind van de ochtend neemt het looptempo dan ook behoorlijk af. Wij nemen weer een taxi terug die nu in een half uur het hotel bereikt. Daniël valt onderweg meteen in slaap. Na een lunch gaan wij weer naar het zwembad. Het is vandaag lekker zonnig met een blauwe lucht. De luchtvochtigheid is behoorlijk afgenomen de afgelopen dagen waardoor het een stuk aangenamer is. In het zwembad hebben wij weer veel plezier. Daniël heeft er ook geen moeite meer mee om lang in het water te blijven en hij durft langzaam steeds wat meer. Thom maakt met het grootste gemak ook nu weer vrienden. Om half zes verlaten wij het zwembad weer. Thom en Daniël gaan nog even samen in een warm badje zitten waar ze samen veel plezier hebben. Thom probeert gek te doen en Daniël moet dit natuurlijk nadoen. Uiteindelijk liggen zij weer op tijd in bed. Daniël sputtert nog even tegen maar maakt dit uiteindelijk weer goed door allemaal knuffels en kusjes te geven. Daniël heeft veel meer dan Thom een duidelijke eigen wil en is lang niet zo meegaand en braaf als Thom. Dit gaat nog wat worden….. Thom moet duidelijk ook nog de juiste modus vinden om met zijn broertje om te gaan. Hij is heel zorgzaam maar neigt er ook naar om hem te gaan opvoeden. Het is nog lastig te snappen dat Daniël dingen doet die hij niet mag en dat wij daar niet al teveel van zeggen. Ons Chinees is simpel weg niet toereikend genoeg om alle onhebbelijkheden die hij in het weeshuis heeft geleerd af te leren. Geduld dus maar dat valt voor Thom nog niet mee. Toch blijft hij lief naar hem toe ook al is Daniël niet altijd even lief. Daarnaast probeert Thom ook duidelijk zijn plekje en zijn spullen op te eisen. Dit is al een hele stap vooruit voor iemand die altijd maar meegaand is en alles maar aan iedereen weggeeft. Kortom hij doet het zoals altijd weer geweldig!!

• 24 Juni 2014 - 09:46

Edwin, Anita, Xue-Ling En Yuri:

Het klinkt allemaal lekker ontspannen in Beijing! En Thom is natuurlijk een super-grote-broer! Kleine broertjes kunnen soms echt even vervelend zijn. Fijn dat hij het niet op Daniël afreageert.
    Geniet nog een paar dagen van het mooie China en van jullie schitterende kerels.
    Groetjes,
    Edwin, Anita, Xue-Ling en Yuri

• 27 Juni 2014 - 20:11

Nadjadoodkorte:

We zijn weer terug van de zon! Die lieve, lieve Thom. En die ondeugende Daniël. Op afstand is het wel leuk de verschillen nu al mee te krijgen, snap dat het lastig voor jullie is, maar vermakelijk voor lezers. Hoop op een paar laatste fijne dagen en dan eindelijk weer terug naar NL. Ik kijk met Fedde erg uit naar woensdag!