De 11e dag - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu De 11e dag - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

De 11e dag

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

24 Juni 2014 | China, Peking

Vandaag weer een relax dagje bij het hotel. Van uitslapen komt helaas niks. Om 5.45 liggen wij met z’n vieren in bed. Uiteraard doet er niemand meer een oog dicht. Eerst even rustig ontbijten, dan even spelen in de speeltuin. De schommel blijft toch zijn favoriet al is de glijbaan ook wel erg leuk. Daarna gaat Thom huiswerk maken en Mirjam en Daniël gaan even wat huishoudelijke taken doen…… Even een handwasje en Daniël besluit dat de hotelkamer gepoetst moet worden. Dit wordt met grote zorgvuldigheid gedaan waarna hij ook nog even de was op hangt. Dit gaan wij erin proberen te houden. Helaas is ons dit bij Thom niet gelukt… Daarna gaan wij naar het zwembad waar wij de rest van de middag zijn. Daniël kan zichzelf als steeds beter voortbewegen door het water en heeft hier ook plezier in. Hij heeft de gewoonte om bij alles wat hij wil of wat hij niet wil een schreeuw te geven. Inmiddels proberen wij dit te vervangen door het woord ‘alsjeblieft’. Dit werkt bij hem nu al bijna net zo goed als bij Thom twee jaar geleden die ook regelmatig schreeuwde. In de supermarkt hebben wij nog een stickerboekje gevonden over dieren. Hier is Daniël nu al een tijdje mee in de weer.
De temperatuur begint overigens weer op te lopen en de blauwe lucht was slechts beperkt aanwezig vandaag. Het zal morgen wel lekker warm zijn als wij de Chinese muur op gaan. Vanavond weer heerlijk gegeten bij het Chinese restaurant waar wij twee dagen geleden ook waren. Wij worden daar weer met open armen ontvangen en als het lastig wordt dan vertaalt onze bediende het een en ander gewoon met de telefoon.

• 25 Juni 2014 - 10:36

Edwin, Anita, Xue-Ling En Yuri:

Ja, google-translate op de telefoon........ ONMISBAAR!
    Wat maakt jullie jongste enorm grote stappen in zijn ontwikkeling zeg. Super hoor! Geniet van de chinese muur, eindelijk als gezin van 4 op die muur.
    Benieuwd hoeveel huishoudelijke taken Daniël op zich gaat nemen als hij weer thuis is. Als je niet genoeg werk voor hem hebt, mag hij ook bij ons komen hoor ;-).
    Veel plezier!
    Groetjes,
    Edwin, Anita, Xue-Ling en Yuri

• 25 Juni 2014 - 15:17

Rubin:

lieve thom ik hoop dat je het leuk hebt in china. je krijgt een lieve broertje daar is het denk ik wel leuk. je doet leuke dingen in china je hebt leuke foto's van de dierentuin. het is leuk op school, we hebben toetsen ik vind leuk als je weer in de klas bent liefs rubin