De Chinese Muur - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu De Chinese Muur - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

De Chinese Muur

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

25 Juni 2014 | China, Peking

Vandaag dan het uitstapje naar de Chinese muur. Het is buiten redelijk afgekoeld dus dat is met al die trappen straks een stuk aangenamer. Na het ontbijt worden wij opgehaald door onze gids die ons nog verzekerd dat alle papieren goedgekeurd zijn en dat wij volgende week dinsdag het visum van Daniel gaan krijgen. Precies op tijd voor het vertrek naar Nederland woensdag. Na een uurtje rijden zijn wij bij de muur. Eerst een stuk met trappen en dan komen wij bij de kabelbaan aan. Daniël bedwingt de trappen zonder problemen. Bij de kabelbaan is het even spannend maar daarna is het al snel leuk. Eenmaal boven rent hij voor ons uit de trappen op. Hij durft inmiddels ook wat meer afstand te nemen en houdt niet de hele tijd krampachtig een hand vast. Het lukt zelfs dat hij boven op de muur even vastgehouden wordt door Laurent-Jan, een mijlpaal. Vandaag lijkt het sowieso dat hij de strijdbijl een beetje begraven heeft. Hij is een stuk meegaander dan voorgaande dagen en lijkt zowaar hier en daar te luisteren. Na een paar uur bij de muur staat er heerlijke lunch voor ons klaar. Na enig overtuigen eet de gids uiteindelijk met ons mee. Eenmaal terug bij het hotel is het weer tijd voor het zwembad. Daniël gaat eerst nog even verder met zijn sticker boek. De zon is vandaag niet echt aanwezig dus aan het zwembad liggen zit er niet in. Het water is nog steeds prima. In het water gaan wij eens kijken of Daniël met zijn hoofd onder water kan. Hij oefent fanatiek en aan het eind van de middag durft hij trots met zijn hele hoofd onder water. Dit was dan de tweede mijlpaal van vandaag. We eten weer in ons favoriete restaurant waar wij wederom met open armen ontvangen worden. Eenmaal uit het restaurant is er een hoop activiteit op het pleintje voor het restaurant. Een hele groep dames is onder leiding van 2 dames die het voorbeeld geven op muziek allemaal pasjes en oefeningen aan het doen. Daniël doet even vrolijk mee. Waar hij ’s ochtends wat traag op gang komt is hij ’s avonds niet moe te krijgen. Toch is het nu weer bedtijd. Beide mannen in bed en uiteindelijk een poging om de rollen eens om te draaien. Mirjam gaat bij Thom liggen en Laurent-Jan bij Daniël. Dit is reden voor oorverdovend gebrul. Wij wisselen weer toch maar weer om. Nu is ook Thom in tranen, hij heeft het hier erg moeilijk mee maar stelt zich zoals altijd weer begrijpend op. Het blijft lastig dat je nieuwe broertje zoveel aandacht opeist. Het duurt niet lang of ze vallen beide in slaap.

• 27 Juni 2014 - 20:24

Nadja:

Weten jullie eigenlijk waarom hij zich zo richt op Mirjam? En wat knap dat Thom zo begripvol is, hij is zelf nog zo jong. Echt heel bijzonder. Leuke foto trouwens van jullie vieren!

• 30 Juni 2014 - 15:18

Edwin, Anita, Xue-Ling En Yuri:

Mooi zeg, zo op de Muur met z'n vieren! En weer wat mijlpaaltjes voor Daniël. Langzaam maar zeker komen jullie er wel hoor. Nog maar een paar nachtjes slapen en dan weer naar huis. Waar jullie twee kanjers lekker de buurt onveilig kunnen maken. We kijken er naar uit om jullie weer te zien!
    Geniet nog even van de laatste paar dagen in China en een extra high-five voor grote broer Thom die het zo geweldig doet!!!
    Edwin, Anita, Xue-Ling en Yuri

• 30 Juni 2014 - 15:49

Gioya:

Wat een ontzettende leuke foto's zeg. Prachtig ook die Chinese muur.
    Geniet van jullie verslagen.
    Tot snel en spannend om alle verhalen in het "eggie" te horen.

Groetjes
    Gioya

• 30 Juni 2014 - 20:51

Bart, Natascha, Valerie En Lucas:

Wat een mooie plaatjes weer op de muur. Bijna komen jullie weer naar huis. En grote broer je doet het super. Wat een erg mooi, leuk kaartje hebben jullie!!! We wensen jullie alvast een goede terugreis. En verheugen ons om Daniel, wanneer het kan, in het echt te bewonderen.