De 15e en 16e dag - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu De 15e en 16e dag - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

De 15e en 16e dag

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

28 Juni 2014 | China, Peking

Vandaag weer een dagje rondom het zwembad. Het is 36 graden en lekker warm. Bij het ontbijt komt Daniël spontaan met de tekst dat iets ‘lekker’ is. Hij begint al meer woorden na te zeggen. Opvallend is wel dat hij de ‘f’ en de ‘v’ vervangt voor een ‘p’. Hij begrijpt ook steeds meer van wat wij tegen hem zeggen. Het harde schreeuwen als hij iets niet wil begint ook al iets af te nemen. Vanmiddag komt mijn uit China geadopteerde nichtje op bezoek om de mannen te aanschouwen. Zij studeert momenteel in Beijing.
Het lijkt een herhaling van 2 jaar geleden met Thom. Daniël krijgt weer zijn pokerface en begint voor zich uit te staren en reageert nergens meer op. Als ik hem op schoot neem klampt hij zich stevig vast en kijkt haar vooral niet aan. Nadat hem verteld wordt dat hij bij ons blijft en dat zij hem niet komt halen verschijnt er een glimlach maar hij blijft stevig vasthouden. Als we even later het zwembad in gaan en wat gaan spelen ontdooit hij. Als hij daarna een Chinees boekje krijgt is het helemaal goed. Met het eten ’s avonds is hij weer ontspannen en als hij haar mobiele telefoon krijgt om mee te spelen is het ijs helemaal gebroken. Zondag blijven wij ook rondom het hotel. Het is inmiddels 36 graden.