Dag 8 de klad komt erin.... - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu Dag 8 de klad komt erin.... - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

Dag 8 de klad komt erin....

Door: Laurent-Jan en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

18 Juni 2012 | China, Peking

Na wederom eens stevig ontbijt is er geen tijd meer over voor tanden poetsen voordat we vertrekken naar de dierentuin. Het ochtendritueel begint al meer tijd te kosten, waar het eerst allemaal maximaal efficient ging wordt er nu waar kan tijd gerekt en moet er nog van alles en voor je het weet ben je te laat. Samen met nog een andere familie gaan we vandaag naar de dierentuin. Onderweg in de bus vermaakt Thom zich met de iphone. Eenmaal bij de dierentuin merk je dat hij meer enthousiast is dan de laatste keer en hij gaat direct op zoek naar de diverse dieren. Toch maar weer een ijsje gegeten, deze keer kan hij sneller likken dan het smelt, tja oefening baart kunst. Dan op naar de olifanten en de leeuwen. Voor de lunch wordt er nog een hot dog naar binnnen gewerkt en daarna gaan we weer terug met de bus. Eenmaal op de hotelkamer staat hij meteen klaar om weer het zwembad in te gaan. Inmiddels luistert hij af en toe naar zijn Nederlandse naam en kan hij hem zelf ook zeggen. In het zwembad laat hij weer een nieuwe ontwikkeling zien, in het ondiepe water probeert hij zonder bandje te zwemmen, en inderdaad hij maakt al de goede bewegingen met zijn armen. Om dit samen met de benen te doen is nog teveel. Wel is hij fanatiek aan het oefenen. Aangemoedigd door ons zwemt hij op en neer door het zwembadje. Het grootste deel gebeurt dit nog onder water omdat de benen nog even niks doen. Uiteraard wordt er weer uitegebreid gesprongen en gespeeld met zijn vriendinnetje. Onder enig tegenstribbelen halen we hem om 17.30 weer uit het water. Vandaag is het overigens niet heel warm en is het erg bewolkt.
Uiteindelijk belanden we weer in het restaurant waar hij weer een flinke portie naar binnen werkt. De bediende knoopt een praatje met hem aan. Je merkt dat hij dan meteen verlegen wordt en heel zachtjes gaat praten. Teleurstellend is dat hij haar zegt dat hij Xiao Hui heet terwijl hij bij ons netjes zegt Thom Xiao Hui. Zij legt hem uit dat hij naar Nederland gaat. Later vraagt hij ons of die andere familie met het vriendinnetje daar ook naar toe gaan. Na het eten volgt weer het 'slapen-gaan-ritueel'. Eenmaal in bed nemen we nog even de foto's uit Nederland met hem door en hij begint alles inmiddels te herkennen. Ook het Nederlandse boekje moet nog gelezen worden. Daarna moet hij inmiddels ook nog een nachtzoen. Kortom....iets te laat, 20.30 ligt hij dan eindelijk in bed. Morgen gaan we met de shuttle bus van het hotel naar de verboden stad.

• 19 Juni 2012 - 08:49

Nijland Family:

Hoi Mirjam en LJ,
    mooie verhalen en fijn dat het zo goed gaat. Ruben lijkt het wel wat om met Thom te komen spelen! Hebben jullie je trouwdag nog gevierd? 1e lustrum of niet? Gefeliciteerd! Zondag was het een jaar geleden dat Vlinder is geboren; rare dag met J in ditzelfde ziekenhuis en ook nog vaderdag (heb je die al gevierd trouwens?!)....
    Maar Julius mag vrijdag mee naar huis! We zullen elkaar voorlopig niet zien want zowel voor Thom als voor Julius moet bezoek de eerste weken beperkt worden... We zien wel, lieve groet vanaf de couveusekamer Stadskanaal.

• 19 Juni 2012 - 15:48

Nadja:

Hij klinkt geweldig! Ik vind hem zo leuk met z'n maniertjes. En jullie zijn steeds beter op elkaar ingespeeld lees ik. Fijn! Nou, laatste weekje nog en dan de grote reis naar Nederland. Hoop dat hij t niet al te spannend vindt. Geniet nog even daar de laatste week!

Lieve groet uit Vught