Dag 10 - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Laurent-Jan en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

20 Juni 2012 | China, Peking

Helaas het uitslapen is niet gelukt. Om zes uur is hij weer klaar wakker. We kunnen hem nog een uurtje negeren maar als dan vervolgens op bed komt en ons een kusje geeft samen met een grote grijns kunnen we hem toch niet meer negeren. De dag is weer begonnen. Vanochtend zowaar met papa samen onder douche, dit was een groot feest. Bij het ontbijt deze keer weer cornflakes. Even is er enige ontstemming als hij deze keer geen gebakken ei krijgt. Maar al snel heeft hij zijn speelmaatje weer gevonden en is hij weer goed gemutst. Vandaag blijven we een dagje in het hotel. Thom is duidelijk nog moe en moppert vandaag wat meer dan anders. We beginnen de dag met capriolen uithalen in het speeltuintje bij het hotel, daarna de lunch en daarna met enig tegenstribbelen een middag dutje. Na 2 uur moeten we hem weer wakker maken, het code woord hierbij is zwemmen. Hij staat meteen paraat met zijn nieuwe duikbril. Na twee uur onder water zwemmen lokken we hem weer uit het water om te eten en vandaag lukt het ons ondanks sabotage pogingen van Thom om hem om 19.20 in bed te krijgen. Morgen gaan we naar de Chinese muur. Dit wordt weer meer geslenter in de warmte. Vandaag is het overigens minder warm dan eerder, helaas is de lucht ook weer niet helder. Gisteren werd Thom overigens door iemand in de metro gevraagd waar hij naar toe ging (in het Chinees). Hierop keek hij beteuterd dat hij dat niet wist. Wij hem uitgelegd dat hij over een week met het vliegtuig naar Nederland gaat. Vandaag kon hij dan dit dan ook trots vertellen toen hij de vraag weer kreeg. We hebben nu een aftekenlijstje voor hem gemaakt waar hij elke dag een dag moet doorkrassen. Vandaag heeft hij ons al een paar keer verteld dat we over 1 week naar Nederland gaan naar Souki en opa en oma.

• 20 Juni 2012 - 09:23

Sonja:

Wat ontzettend leuk jullie 3en zo te volgen. En dan die glimmende ogen van je Mir helemaal geweldig. Geniet ze met z'n allen en zie je.

GG Son

• 20 Juni 2012 - 17:29

Lida :

Voor ons was China een enorme belevenis maar als ik jullie reisverslag lees moet het voor jullie wel hele bijzondere dagen zijn met Thom. Wat een geluk straalt hij uit, heerlijk om te zien.
    Ik wens jullie nog een mooie week in Beijing, geniet morgen op de grote muur want dat is wel bijzonder. Een goede terugreis en heel veel geluk met z'n drieën straks thuis in Utrecht.
    Heel veel groetjes Lida

• 20 Juni 2012 - 18:55

Marja Van Rijn:

Wat heerlijk en super leuk om te lezen en te kijken, wat een gaaf mannetje met hele ondeugende oogjes, maar dat hadden we in december al op de foto's gezien, haha! Ik ben enorm blij voor je/jullie dat het allemaal zo verloopt. Nog heel veel plezier in China en dan op naar de nieuwe thuisbasis van Thom. XXXXX Marja van Rijn, ex-lumc, voor als je het niet meer wist ;-)

• 21 Juni 2012 - 08:35

Nijland Family :

Ik ben vandaag voor 24 uur in ziekenhuis, als dat goed gaat mag hij mee. De zusters heb ik al omgekocht met taart!

• 21 Juni 2012 - 13:09

Nadja:

Aftellen is hier ook begonnen :-)

Liefs!

Wat doen jullie t trouwens goed zeg, met die aftekenlijstjes, keurig op tijd naar bed, heel professioneel!