Dag 12 - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Laurent-Jan en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

22 Juni 2012 | China, Peking

Het uitslapen is beperkt gelukt om 6.45 was Thom weer wakker. Omdat wij niet meteen reageerden ging hij alvast maar de gordijnen open doen om vervolgens op bed te springen. Oke, wij waren nu ook wakker. Op de televisie naar zijn favoriete tekenfilm gekeken en daarna naar Donald Duck waarbij hij continue zat te schaterlachen. Vervolgens werden al zijn kleren bij elkaar gezocht en zorgvuldig opnieuw opgevouwen en in zijn eigen tas gedaan. Bij het zien van zijn korte sneaker sokken schoot hij in de lach maar na enig aandringen wilde hij ze aantrekken samen met zijn nieuwe schoenen. De outfit vandaag is weer zorgvuldig gekozen, zijn broek en shirt die hij van zijn pleegoma heeft gekregen werden snel aangetrokken. Bij het zien van deze kleding probeert hij ons altijd iets te vertellen, het is jammer dat we hem dan niet kunnen verstaan. Vandaag heeft hij bijna 5 uur in het zwembad gelegen. Hij kan er nog steeds geen genoeg van krijgen. Het was vandaag druk in het zwembad maar dat maakt hem niet veel uit. Hij speelt makkelijk met andere kinderen en maakt ook makkelijk contact met de andere stellen waarvan hij de gezichten nu ook goed kent. Vanavond aan de tomatensoep, vissticks en frites. Na een kleine teleurstelling dat er geen noedels waren werd ook hier zijn bord weer leeggegeten. Na het tandenpoetsen en vijf minuten skypen met opa en oma viel hij als een blok in slaap.
Morgen gaan we er weer op uit, de Tempel van de Hemel gaat de bestemming worden.

• 23 Juni 2012 - 10:22

Nadja:

Tempel van de Hemel is super, vooral het park ernaast. Veel ouderen die er dansen en spelletjes spelen, heel prettig sfeertje, vinden jullie vast leuk!