Eerste schooldag - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu Eerste schooldag - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

20 Augustus 2012 | Nederland, Utrecht

Vandaag is het zover. Thom gaat voor het eerst naar school.
De laatste dagen is hij erg bezig met het 'groter worden'.
Gisteravond is hij dan ook stoer alleen op zijn eigen kamer gaan slapen. Vanochtend is hij al vroeg uit de veren om zich klaar te maken voor school. Rugzak, bekers en broodtrommel worden aan een grondige inspectie onderworpen. Apetrots staat hij al vroeg klaar om naar school te gaan samen met de buurjongens. De school is helaas nog niet zo vroeg open. Uiteindelijk vertrekken we met z'n allen op de fiets naar school. Op school zoekt hij zijn stoel op en gaat hij rustig naast de juf zitten. Het is allemaal wel spannend maar hij houdt zich groot. Als de school uit gaat staan de mensen van de BSO hem al op te wachten. De buurjongens ontfermen zich over hem zodat hij bij de juiste groep kan aanhaken. Ik bekijk dit op een afstandje. Als hij mij uiteindelijk ziet gebaart hij dat ik weg moet gaan omdat hij nog naar de 2e school moet (tja leg maar eens uit in het Chinees wat de buitenschoolse opvang is). Uiteindelijk vertrek ik weer met lege handen naar huis. Aan het eind van de middag haal ik hem dan op bij de BSO. Ook hier heeft hij het naar zijn zin gehad en heeft hij leuk gespeeld. Na een paar dagen verschijnen er in de ochtend op school bij het afscheid nemen toch een paar tranen. Maar ook dan gedraagt hij zich kranig en gebaart hij dat wij weg moeten en moeten zwaaien op de gang. Een paar dagen laten kunnen wij hem gelukkig met een lach achter laten op school. Hij vindt het leuk. Een probleem, zijn juf is inmiddels verliefd op hem. Ik denk toch dat ze misschien wat oud is.
Na school moet er volop gespeeld worden. Thom heeft energie voor 10 al valt hij ook af en toe in slaap op de bank.