De 7e dag - Reisverslag uit Hangzhou, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu De 7e dag - Reisverslag uit Hangzhou, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

De 7e dag

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

20 Juni 2014 | China, Hangzhou

De beide heren zijn er weer op tijd bij vandaag. Daniël is een zelfstandig mannetje die zich zelf aankleedt en zijn tanden poetst. Hij begint het ritme van de dag al een beetje door te krijgen. Bij hem is de opvoeding overigens nu al wel begonnen. Hij probeert de hele dag hoever hij kan gaan, zit overal aan en klimt overal op. Dat is wel even wat anders dan toen we Thom gingen ophalen. De dag begint vandaag met een regenbuitje. De temperatuur is constant warm. Vandaag op zoek naar kinderschoenen maar eerst nog pasfoto’s maken. Samen met onze gids stappen wij in een taxi. Na 5 minuten worden wij door de politie aangehouden. Kennelijk is hij door rood gereden en krijgt hij een bekeuring. Wij stappen weer uit de taxi en proberen een volgende te krijgen. Dit valt nog niet mee maar uiteindelijk krijgen wij een lift van een busje. Na de pasfoto sessie gaan we weer verder met een taxi naar een winkelstraat welk adres we van onze gids hebben gekregen. Eenmaal daar aan gekomen blijkt dat hij ons naar een groot Westers warenhuis heeft gestuurd met allemaal dure merken en Westerse prijzen. De roltrappen in het warenhuis geven wel aanleiding tot veel plezier. Uiteindelijk gaan we verder op zoek en belanden we op een soort schoenenmarkt, met ontzettend veel kraampjes en winkeltjes met schoenen. Helaas niet de maat van Daniël. Na een tijdje rondgeslenterd te hebben zoeken wij een eettentje op. Het is een zelfbedieningsrestaurant. Eenmaal bij de kassa is Daniel het niet eens met onze drankkeuze en blijft demonstratief staan. Uiteindelijk neemt hij zijn verlies en komt aan tafel zitten. Gelukkig zet hij geen keel op. De taxi voor de terugrit is snel geregeld. Nog even een tussenstop bij een winkel naast het hotel. Hier loopt zowaar een tam konijntje in de winkel rond. Daniël schrikt hier zo van dat hij met een gil achterover van een trappetje rolt. Vallen lijkt hij overigens wel gewend te zijn want hij staat weer op en gaat weer verder. Het konijntje blijft wel eng.
Eenmaal weer in het hotel is het tijd voor huiswerk. Vandaag gaan wij proberen het middagdutje van Daniël maar eens over te slaan. Gisteravond duurde het namelijk een tijdje voordat hij in slaap kwam. Na het huiswerk gaan wij naar het zwembad. Daniël komt nu gezellig bij het fitnessen zitten en daarna gaan we zwemmen. Hij begint steeds relaxter in het water te liggen. Inmiddels doet hij een poging een soort van rugslag en schoolslag te doen. Waar hij de eerste dag het na een half uurtje voor gezien had houdt hij het nu bijna twee uur vol. Het spelen wordt steeds wilder en we hebben al een paar waarschuwingen gehad van de badjuf. Het wordt tijd dat we gaan verkassen naar Beijing, we mogen bijna niks meer en dat terwijl wij het bad het meeste van de tijd voor ons zelf hebben. Daniël wordt steeds spraakzamer en kan inmiddels al enkele woorden Nederlands en tot 3 tellen lukt nu ook al heeft hij wel de Chinese R (L dus). Na het eten weer heerlijk Chinees gegeten. Daniël is een en al vrolijkheid vandaag en komt frequent knuffels geven. Uiteindelijk liggen de mannen om half negen in bed. Morgen moeten wij vroeg op omdat wij naar het vliegveld moeten.
Van de verlegenheid die Daniël volgens de papieren zou hebben is overigens in geen velden of wegen iets te bekennen. Hij stapt overal op af en is een behoorlijk zelfstandig mannetje.

• 20 Juni 2014 - 17:47

Sanne:

Hallo!

Superleuk om jullie avonturen elke dag te lezen! Zo te lezen genieten jullie! :-)

Groetjes van ons

• 20 Juni 2014 - 18:42

Lies Nabben:

Hallo lieve mensen,
    Wat leuk als ik die verhalen lees over jullie kinderen, en wat een gezellig manneke die Daniël.
    En Thom al een echte grote broer. Ja Thom super hoor . Ik kijk er echt naar uit om weer iets van
    die geweldige ervaring van jullie te mogen delen.
    Lies

• 20 Juni 2014 - 21:10

Nadjadoodkorte:

Mannetje met karakter hoor :)) Wij gaan paar dagen naar de zon en Fedde gaat naar Utrecht. Ik heb hem verteld dat hij misschien met Daniel kan skypen, verheugt hij zich op.

Succes met de schoenen en dikke knuffel voor thom!

Liefs uit Vught