Vijf Jaar!!!!!! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu Vijf Jaar!!!!!! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

Vijf Jaar!!!!!!

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

08 Juli 2014 | Nederland, Utrecht

De ontdekkingsreis van afgelopen dagen zet zich voort. Het lijkt ondertussen wel of Daniël wat rustiger wordt. Souki kan inmiddels gevoerd worden. Dit natuurlijk onder luidkeels geroep …”Touki….”. Inmiddels heeft Daniël de step ontdekt en gaat dit steeds beter. Ook het brengen van Thom naar school doet hij met plezier. Het is zelfs gelukt dat Mirjam even een half uurtje weg is gegaan. Hij heeft geen traan gelaten. De eerste kennismaking met de fiets heeft ook reeds plaatsgevonden. Toch heeft hij voorlopig nog een voorkeur voor het remmen en niet voor vooruit trappen. Gisteren zijn wij op de BSO geweest en heeft Daniël ook kennis gemaakt met zijn juf en heeft hij daar al even gespeeld toen wij Thom gingen ophalen.

Dinsdag 8 juli is Daniel jarig. Bij het ontbijt krijgt hij een paar kadootjes waarmee hij vervolgens de hele ochtend druk is. Een kaart met een speld erop met 5 jaar wordt dankbaar ontvangen en de speld draagt hij vervolgens trots op zijn blouse. In de middag gaan wij even een bezoek brengen aan zijn juf en aan zijn klas. Precies vandaag komt ook zijn nieuwe rugzak voor school binnen. Apetrots loopt hij hiermee rond. Hij stopt er meteen een paar boeken in. Als we vervolgens naar school gaan doet hij trots de rugzak om. Eenmaal in zijn klas loopt hij onderzoekend rond en gaat hij al snel weer spelen.
De juf zingt zowaar een verjaardag liedje in het Chinees voor hem.
Eenmaal weer thuis komt de verjaardagstaart tevoorschijn. Deze valt in goede aarde aangezien hij grotendeels uit aardbeien bestaat. De rest van de dag gaat het wat wisselend. Vrolijkheid wordt afgewisseld door enorme huilbuien afwisselend veroorzaakt door onvrijwillige valpartijen en ‘het niet meteen zijn zin krijgen’. Om half acht valt hij als een blok in slaap en pas de volgende morgen om 7.30 wordt hij weer vrolijk wakker. Hij komt zelf naar beneden lopen. Als Thom naar school wordt gebracht verdwijnt hij ineens naar boven. Als wij na 10 minuten gaan kijken blijkt dat hij zich zelfstandig helemaal heeft aangekleed en dat hij net de vuile was aan het opruimen is……….’ik hoop dat hij dit vasthoudt…’.
Na het ontbijt is het even tijd om woordjes te oefenen op de I Phone. Zijn passieve kennis gaat snel vooruit. Actief gaat iets langzamer.
Elke dag wordt er nu fanatiek geoefend met het fietsen. Elke dag worden er meerdere trainingsrondjes gemaakt door weer en wind. Zelfs een enkel hellinkje bedwingt hij inmiddels zonder problemen. Uiteraard zit hij inmiddels wel onder schaafwonden. Bij de afdaling wist hij de rem ineens niet te vinden…. Toch stapt hij na elke valpartij weer enthousiast op zijn fiets als de tranen gedroogd zijn.

• 18 Juli 2014 - 10:43

Mireille:

Super leuk om te zien hoe Daniël vooruit gaat. Leuke foto's. Hij heeft al een lekker gezond kleurtje gekregen. Bij de overdracht was hij nog wat bleek. Fijn om te lezen dat hij nu ook met LJ alleen kan zijn. Ik ben heel blij voor jullie.

• 18 Juli 2014 - 14:13

Nadja:

Ha! Deze had ik nog helemaal niet gezien; soms belandt de melding in mijn spam mailbox, gek is dat. Ziet er allemaal erg gezellig uit! We kijken uit naar eind juli om hem weer te zien!!

Fijn weekend en nog van harte gefeliciteerd met jullie stoere, lieve zoon!

Liefs uit Vught