Dag 7 Hechten of opvoeden.....??!! - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu Dag 7 Hechten of opvoeden.....??!! - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

Dag 7 Hechten of opvoeden.....??!!

Door: Laurent-Jan en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

17 Juni 2012 | China, Peking

Vanochtend tot half acht geslapen, daarna nog rustig zelf een boekje liggen lezen. Maar daarna was het weer tijd voor aktie. Allereerst het ontbijt met cornflakes, meloen en gebakken ei. Omdat hij niet op zijn stoel bleef zitten kreeg hij op zijn donder van ons. Dit resulteerde in een mannetje dat netjes op zijn stoel bleef zitten maar wel ontzettend boos kijken. Vervolgens moesten we in een hotelkamer samen met de andere families weer de nodige formulieren ingevuld worden. Iedereen was hier tegelijk met zijn kinderen aanwezig in een relatief kleine ruimte. Eerst natuurlijk even de kat uit de boom kijken. Thom had zijn rugzak met speelgoed meegenomen en was niet te beroerd om het een ander met de andere kinderen te delen. Ook de jongere kandidaten werden voorzien van zijn speelgoed....en al snel was hij met de anderen aan het spelen. Nadat alles klopte gingen we weer terug naar onze kamer. Thom liet weten dat we moesten gaan zwemmen. Zo lagen we dus om 12.30 in het zwembad. Wij, nog wat naief, uitgerust met een boek om lekker in het zonnetje te kunnen lezen. Al snel had hij een speelmaatje aan de 5 jarige dochter van een van onze reisgenoten. Het springen werd deze keer uitgebreid met nog een extra aanloop erbij. Ook zat hij naar een stel oudere jongens te kijken hoe zij allerlei capriolen uithaalden in het water. Dit resulteerde in achterwaartse sprongen en pirouettes. Het is nu opletten geblazen want vandaag schoot hij reeds 2 keer uit zijn bandje, hijzelf schrikt daar niet echt van, wij des te meer. Het wordt tijd voor zwemles. Inmiddels worden de armen bij het voortbewegen door het water ook gebruikt en begint het al ergens op te lijken. Bij de lunch werd er deze keer met smaak een hot dog en frites naar binnen gewerkt. Daarna natuurlijk weer snel het water in. De vocabulaire werd deze keer uitgebreid met alsjeblieft welke in de plaats komt van dwingend chinees gebrabbel waarmee hij duidelijk wil maken dat wij iets moeten doen.
Om vijf uur hebben we een doorweekte zoon uit het water moeten halen om ons klaar te maken voor het eten. De boeken gaan uiteraard onaangeroerd weer mee terug naar de kamer. Om zes uur zijn we in het mongoolse restaurant gaan eten. Thom, enthousiast als altijd, presteerde het hier om zijn hele bord met noedels leeg te eten gevolgd door nog een bord met fruit. Op weg terug naar de hotelkamer is het zaak om zo snel mogelijk te beginnen met tijdrekken...en ja hoor dat lukt. Bij het naar bed brengen wil hij nog in een boekje met wat nederlandse woordjes lezen en warempel....hij kan al een beetje lezen, zo las hij ons vol trots het woord olifant voor. In het vliegtuig hadden wij al het vermoeden dat hij een paar woordjes kon lezen maar toen dachten we nog dat het de chinese tekens waren en niet het pinyin. Echter het tegendeel is waar. Uiteindelijk levert deze ontdekking weer de nodige vertraging op een wederom slaapt hij pas om 20.00. We zijn er weer met open ogen ingetuind.
Weer een geweldige dag met ons lot uit de loterij.

• 18 Juni 2012 - 10:27

Kitty Nieuwenburg:

Ik was afgelopen week bij Emmy en Jelle en kreeg deze site door, zag jullie ook nog op Skype. Het is erg leuk om dit te lezen en te volgen en ik wens jullie alle geluk van de wereld met dit ventje!
    Geniet er maar van!
    Groeten Kitty (vriendin Emmy)

• 18 Juni 2012 - 12:40

Rogier (vH):

Hoi Laurent-Jan, Mirjam en Thom,

Wat een goede verhalen allemaal uit China! Erg speciaal om allemaal te lezen en om jullie avontuur in het klein mee te beleven.
    Als ik het zo zie en lees ligt een nieuwe van den Hoogeband eerder voor de hand dan een nieuwe speler in Oranje (hoewel, daar hoef je tegenwoordig niet heel goed voor te kunnen ballen).

Bedankt voor de leuke kaart en heel veel geluk samen!!

Groeten,
    Rogier
    (collega Laurent-Jan)

• 18 Juni 2012 - 19:44

Monique Van Leek:

Wat een opgewekt en gezellig jochie. Inderdaad een lot uit de loterij zoals jullie zelf zeggen. Thom glundert en straalt op ieder foto, prachtig om te zien. En de verhalen bevestigen zijn levenslust des te meer. Het is echt een snoepie. Ik hoop dat eenmaal in Nederland alles ook zo voorspoedig blijft gaan. Dat komt vast helemaal goed, tenslotte is het ook jullie verdienste dat hij zich bij jullie zo op zijn gemak voelt. Nu eerst nog maar genieten van de dagen in China.
    Hele fijne reis nog!
    Groetjes,