Dag 9 De verboden stad - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu Dag 9 De verboden stad - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

Dag 9 De verboden stad

Door: Laurent-Jan en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

19 Juni 2012 | China, Peking

Vandaag wat moeite met opstaan maar uiteindelijk is het gelukt. Met een ander stel met de shuttle bus naar het centrum en daarna met de metro naar de 'verboden stad'. De metro was erg druk en de deuren gingen snel dicht. Gelukkig snapte Thom dat hij niet te ver weg moest gaan en hij blijft dan ook dicht bij ons als het druk is. Het is vandaag benauwd warm. Na een paar uur slenteren door verboden stad die erg mooi is even tijd voor een bord rijst. Daarna gaan we weer gewoon door. Zonder een kik te geven loopt hij het hele eind. In de middag begint hij zelfs spontaan te zingen.Tja en dan is het de truc om aan het eind van de dag weer terug te zijn op de dezelfde kruising als waar we afgezet waren door de bus. Dat laatste lukte wel alleen aan welke kant van de kruising moet je dan zijn?? Aangezien het een kruising van een 5-baans weg betreft ben je nog niet zomaar aan de overkant. We proberen een taxi te regelen echter ze hebben niet echt interesse in ons. We besluiten dan maar weer met de metro naar het vliegveld te gaan in de hoop dat er daar wel genoeg taxi's zijn. En ja hoor het lukt ons om uiteindelijk weer thuis te komen met de taxi, het is inmiddels wel 17.45. We gaan nog heel even het zwembad in waar Thom weer helemaal los gaat. Het feest wordt nog groter als we een duikbril voor hem hebben. Nu zien we hem helemaal niet meer boven water. Na een half uurtje zwemmen worden er nog wat noedels gegeten die eigenlijk wat te pittig zijn. Echter ook hier geeft hij geen kik en spoelt hij alles met water weg. En ja hoor, een record, hij ligt om 20.45 in bed. Gelukkig kunnen we morgen uitslagen.