Dag 13...tempel van de hemel ...en dikke tranen - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu Dag 13...tempel van de hemel ...en dikke tranen - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

Dag 13...tempel van de hemel ...en dikke tranen

Door: Laurent-Jan en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

23 Juni 2012 | China, Peking

Vandaag is Thom weer op tijd wakker, toch is hij niet geheel uitgerust. Nog voor het ontbijt hebben we de eerste huilbui te pakken omdat hij zijn zin niet krijgt. Na het ontbijt gaan we met een ander stel naar de Tempel van de Hemel. Dit betekent weer een bus, 2 x de metro en dan veel slenteren. De tempel van de hemel ligt in een uitgestrekt park in het zuiden van Peking. Hier werd door de keizers van de Ming-dynastie offers gebracht tussen hemel en aarde om de gunst van de goden te krijgen voor de volgende oogst. Het tempelcomplex bestaat uit de grote ronde hal waar voor de goede oogst werd gebeden, de hal van keizerlijke onthouding, het open altaar van de hemel en enkele bijgebouwen. gedaan. Het slenteren gaat Thom weer goed af. De temperatuur is vandaag een stukje lager en helaas is het nog bewolkt. In het park is er een en al activiteit met veel mensen die Tai Chi beoefenen. Daarnaast wordt er muziek gemaakt en zijn er groepen mensen een veertje met een stukje karton eraan aan het overschoppen, dit lijkt makkelijk maar na ons vorige bezoek aan china weten wij dat het nogal tegenvalt. Tussen de middag wordt er zonder tegensputteren een bak noedels naar binnen gewerkt waarna we weer verder gaan. De terugweg gaat deze keer soepeler dan de vorige keer en om 16.00 zijn we weer terug in het hotel. Vandaag voor de verandering maar even een douche en geen zwembad. Thom lijkt erg moe en wil frequent gedragen worden. Helaas voor hem wordt dit verzoek niet altijd gehonoreerd wat tot stevige discussies leidt. Voor het avondeten heeft hij zijn tas zorgvuldig ingepakt. Ondanks uitleggen dat we pas over een paar dagen vliegen lijkt hij te denken dat we vandaag al gaan. Als we dan ook zijn pyjama uit zijn tas halen op zijn bed leggen wordt het hem te veel en rollen de tranen over zijn wangen. Het lijkt erop dat hij bang is om achter te blijven. Ook nu laat hij zich goed troosten. Het eten smaakt hem duidelijk minder goed dan eerder en ook tijdens het eten blijft hij een beetje jengelen. Na het eten leggen we hem snel in bed waar hij snel naar dromenland vertrokken is. Midden in de nacht ligt hij veel te woelen en te praten in zijn slaap, waarschijnlijk een foute droom. Na hem weer gerustgesteld te hebben slaapt hij rustig verder. Waarschijnlijk gaat er meer in zijn hoofd om dan wij denken.

• 25 Juni 2012 - 16:33

Frank:

De Temple of Heaven. Daar werd Hannah te vondeling gelegd op 17 maart, 1994.
    Haar vondeling bewijs zegt: a girl foundling was found 100 meters near east inside of the South entrance of the Tiantin Park (Temple of Heaven), Beijing, March 17, 1994.