Dag 14 - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Laurent-Jan en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

24 Juni 2012 | China, Peking

Vandaag weer een rustig dagje bij het hotel. Thom wordt goed gemutst wakker. Bij het ontbijt wordt er wel even door hem gemopperd als hij op zijn stoel moet blijven zitten maar het dreigement dat anders het zwemmen niet doorgaat is voldoende om hem te laten luisteren. Het weer is vandaag niet heel goed en het regent. Op de hotelkamer weet hij zich goed zelf te vermaken en is hij rustig aan het spelen en knutselen. Bij het kijken naar mister Bean ligt hij helemaal in een deuk. Na de lunch waarbij de noedels er weer zonder enige weerstand in gaan gaan we het zwembad weer in, het regent nog een beetje maar het water is lekker warm. Thom komt weer in volle aktie en is weer meer onder water dan boven water te vinden. We laten hem even in het diepe zonder bandje en opvallend is dat hij zich voor een klein stukje redelijk boven water kan houden al kost hem dit wel uiterste inspanning. Ook hier is hij weer helemaal niet bang. Na ruim 2 uur zwembad nog even tot rust komen bij een tekenfilm. Uiteraard moeten de nachtkastjes wel weer even gereorganiseerd worden. Hij blijft een man die van opgeruimdheid en rituelen houdt. Daarna weer eten, en warempel we hebben eindelijk de ei met tomaat gevonden, aangevuld met dumplings is Thom helemaal niet meer te houden. Aan het eind stapelt hij netjes alle schaaltjes en bordjes op, hij gaat nog net niet de afwas doen.
Vervolgens valt hij weer als een blok in slaap.
Morgen gaan we met een ander stel naar het zomerpaleis en 's middags zullen we nog met een riksja door de Hutong (kleine straatjes in de oude wijken van Beijing). Een groot deel van de stad is afgelopen 30 jaar neergehaald om vervangen te worden door Wolkenkrabbers. Hiermee is een hoop historie verloren gegaan.

• 24 Juni 2012 - 10:13

Stefan En Margot :

hi Lj M en Thom.
    Heerlijk om te lezen dat jullie zo van elkaar genieten! !! Wat hebben jullie al veel leuke dingen gedaan samen, top. geniet nog van de laatste vakantiedagen en dan op naar Nederland. Ook daar komt het helemaal goed met jullie 3-tjes.
    Lieve groetjes en tot snel, stefan en margot

• 25 Juni 2012 - 17:20

Nijland-family:

hallo Mirjam en LJ, fijn dat het zo goed gaat en dat jullie zoveel leuke dingen doen samen. hopelijk blijft het in Nederland ook goed gaan met zn drieen, maar dat zal wel lukken!
    J is thuis en het gaat goed; hij blijft lekker groeien. Hij moet per nacht 2 x gevoed, maar Jeroen en ik doen allebei 1 x , dus dat is goed te doen. vandaag bijna 2300 gram, dus bijna 1 kilo gegroeid!
    tot snel,
    lieve groet uit Borger,