thom en souki op jacht... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu thom en souki op jacht... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

thom en souki op jacht...

Door: Laurent-Jan en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

04 Juli 2012 | Nederland, Utrecht

Thom is inmiddels weer in zijn ritme gekomen en 7.00 lijkt een beetje zijn normale ontwaaktijd te worden. Vandaag weer goed gemutst aan het ontbijt en de hagelslag gaat er inmiddels soepeltjes in. Na het ontbijt gaan we wat in de tuin werken. Thom loopt voor het huis en komt enthousiast melden dat hij een muis heeft gevonden die door het gras loopt. Na een kwartiertje ga ik nog eens kijken waar hij is maar kan ik hem niet vinden, na wat zoeken vind ik hem in de tuin van de buren. Samen met Souki kruipt hij onder de struiken door achter een hevig piepende muis aan. Souki is enigszins verbaasd door deze fanatieke concurrentie en dit wordt nog erger als Thom als eerste de muis triomfantelijk omhoog houdt. Apetrots komt Thom de muis laten zien die hij zonder enige angst aan zijn staart laat bungelen. Er zijn (niet nader te noemen) mensen die hiervoor op een stoel springen. De prooi wordt trots aan Laurent-Jan getoond die net onze neef en nicht hebben opgehaald. Met z'n allen gaan we naar de recreatieplas aan het einde van de straat waar Thom ook hier weer enthousiast het water in loopt maar vervolgens toch wel wat schrikt van de temperatuur. Hij laat zich echter niet van de wijs brengen en enkele minuten later ligt hij helemaal in het water. Hij lijkt geen hinder te hebben van het beperkte zicht van natuurwater alhoewel hij nu wel veel minder met zijn hoofd onder water te vinden is. Na het zwemmen wordt er samen met zijn neef en nicht, met zijn nieuw gekregen emmertje met aanverwante attributen, een architectonisch hoogstandje gebouwd in het zand. Hierna volgt ook de kennis making met opa en oma uit breda. De dag wordt afgesloten met het eten van pannekoeken. Dit is eerst even wennen maar uiteindelijk eet Thom 3 pannekoeken met smaak op. Voor het slapen gaan starten de onderhandelingen. Sinds een aantal dagen wil Thom in ons bed slapen echter binnen een paar uur ligt hij overdwars zodat er voor ons geen plek meer is. Hij wordt dus elke avond slapend weer overgetild naar zijn eigen matras. Vanavond probeert hij ons duidelijk te maken dat dit toch echt niet de bedoeling is. Bij het zien van de foto waarbij het hele bed in zijn eentje in beslag neemt moet hij lachen maar komt hij al snel met de oplossing. Hij maakt zich klein en gaat precies in het midden van het bed liggen zodat er voor ons nog genoeg ruimte is. Echter later op de avond begint hij toch hier en daar wat decimeters matras in te pikken. Dit moet toch maar weer vastgelegd worden op de foto anders kunnen we hem morgen niet overtuigen vrees ik.