....kadootjes en fietsen... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu ....kadootjes en fietsen... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

....kadootjes en fietsen...

Door: Laurent-Jan en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

05 Juli 2012 | Nederland, Utrecht

Vandaag is Thom weer erg vrolijk. Na het ontbijt waarbij hij vraagt om Congee (soort rijstepap....) proberen we via een vertaal programma met hem te communiceren. Dit gaat erg goed. We kunnen hem het een en ander duidelijk maken en als we hem melden dat we erg blij met hem zijn verschijnt er een grijns van oor te oor op zijn gezicht. Na wat fietsen en voetballen eet als lunch de resterende pannenkoeken op waarna hij gaat spelen met zijn buurjongen. Deze blijkt nog een maatje kleinere fiets te hebben. Na een paar pogingen lukt het Thom dan vandaag (een week na aankomst in Nederland) om los te fietsen. Hij gebruikt hierbij nog wel de hele breedte van het fietspad en bij een beetje afleiding fietst hij dwars door de struiken heen, maar goed het is een begin, de Tour van volgend jaar moet haalbaar zijn. Inmiddels begint Thom het fenomeen cadeautje wat beter te begrijpen. Eerder wist hij niet goed wat hij er mee aan moest maar vandaag pakt hij het cadeautje dat hij een week geleden heeft gekregen maar eens uit. Lego!!! Samen met de buurjongen lukt het om een stoere auto in elkaar te zetten. Als we klaar zijn wordt er aangebeld en staat de TNT man weer voor de deur met een grote doos. Thom is er als kippen bij en begint meteen te glunderen bij het zien van zijn naam op de doos. In een rap tempo wordt de doos uitgepakt en komt er een mooie ambulance met aanhanger met boot tevoorschijn. Een briljante keuze al zeg ik het zelf.
Voor het avondeten waag ik me maar weer eens aan de noedels met ei en tomaat (het is immers alweer een week geleden). Luid aangemoedigd door Thom lukt het mij om een goed resultaat op tafel te zetten. Na elke 3 happen moet Thom mij toch echt even melden dat dit wel heel lekker is. Hij hoopt waarschijnlijk dat hij dit nu 3 keer per dag gaat krijgen. Als het bedtijd is beginnen de onderhandelingen over de tijd. Hij wil uiteraard later naar bed. Het tergend traag opruimen van zijn speelgoed draagt er goed aan bij om de tijd wat te rekken. Eenmaal weer in ons bed laat hij wederom zien dat hij echt wel in ons bed kan liggen, een paar uur later heeft hij echter weer het hele bed in beslag genomen.