De 6e dag - Reisverslag uit Hangzhou, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu De 6e dag - Reisverslag uit Hangzhou, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

De 6e dag

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

19 Juni 2014 | China, Hangzhou

De 6e dag.

Vanochtend moesten wij weer op tijd klaar zijn voor een bezoekje aan de notaris. Deze keer ging het goed. Het lijkt wel of Daniël al iets sneller gaat eten. Hij begint ons al een beetje na te doen, vandaar dat hij vanochtend ook aan de yoghurt zat en natuurlijk een schaaltje watermeloen. Eerst even wat documenten inleveren bij de notaris voor zijn paspoort, daarna nog een uitstapje naar het West Lake met een wandeling door het park. Het water met de grote goudvissen had grote aantrekkingskracht op de mannetjes. Nadat het voer op was zijn wij met een bootje een stukje gaan varen op het meer. Dit was een mooi tripje waarbij de (Chinese) toeristen op de boot ONS overigens meer als een toeristische attractie zagen dan de omgeving. Er werden zelfs foto’s van ons gemaakt. Ook geeft het Chinese uiterlijk van onze beide mannen een vrijbrief om ze maar te pas en te onpas aan te raken en tegen ze te praten. Vooral voor Thom is dit erg ongemakkelijk en voor Daniël is dit onwenselijk aangezien dit de man alleen maar in verwarring kan brengen. Daarna volgde nog een lunch waarbij wij allemaal weer genoten hebben van de heerlijke gerechten. Bijzonder was wel dat LJ 1 limonade glaasje bier (dat ze tot de rand toe vol gieten net zolang wachtend tot al het schuim weg is) kreeg. Voor de andere 2 glaasjes (die uit hetzelfde flesje komen) moesten wij bijbetalen. Het looptempo van Daniël wordt steeds langzamer. Vermoedelijk is hij niet gewend om een langer stuk te lopen. Ik denk dat hij ook niet veel buiten speelde aangezien hij niet heel erg gekleurd is zeker vergeleken bij Thom. Tijdens het lopen is hij steeds aan het springen. Ook muurtjes en trappen gaat hij springend af èn op. Hele trappen bedwingt hij door met 2 benen tegelijk van trede naar trede te springen.
Na de lunch gaat hij nog even slapen. Dit was hij gewend al gaat hij bij ons vroeger naar bed. Het kost hem kennelijk allemaal nog een hoop energie.
Ondertussen werkt Thom hard aan zijn huiswerk. Als Daniël weer wakker is gaan we weer naar het zwembad. Mirjam wil gaan fitnessen in de ruimte naast het zwembad. Na vijf minuten heeft Daniël, die bij het zwembad staat, zich nog niet verroerd en loopt er een traan over zijn wang. Hier is het dus duidelijk nog even te vroeg voor, voorlopig heeft hij al zijn pijlen op Mirjam gericht en wijkt hij niet van haar zijde (dit laatste kan overigens wel makkelijk zijn in het drukke China). In het zwembad komt hij weer los. De warme douche die daarop volgt is een groot feest. Na het zwemmen eten we weer in het hotel waarna de mannen weer op tijd op bed liggen. Vandaag hebben wij trouwens het Chinese paspoort van Daniël ontvangen. Nu nog een visum en dan kunnen we naar Nederland. Morgen begint de dag weer op tijd en gaan we eerst pasfoto’s maken en daarna gaan wij eens proberen schoenen in de juiste maat te vinden voor Daniël. Dit is overigens onze laatste dag in deze provincie. Zaterdagochtend vliegen wij weer terug naar Beijing. Hopelijk is daar iets minder smog. Hier is het elke dag lekker warm maar de lucht is egaal grijs van de smog.

• 19 Juni 2014 - 21:08

Corine:

Hoi allemaal,
    Zo te lezen gaat het goed in China. Gefeliciteerd met Daniel. We wensen jullie heel veel geluk toe met z'n vieren. Het zal best wennen zijn, maar Daniel is in goede handen. Bijzonder om zo langs de zijlijn met jullie mee te kunnen lezen en leven! De meiden willen telkens weer de kaart van Daniel met de foto bekijken en zijn behoorlijk onder de indruk dat Thom ne een broertje heeft.

Thom je bent nu een grote broer wat bijzonder! Daniel: welkom in het gezin met mama Mirjam, Papa Laurent-Jan en broer Thom.

Groet van Taco, Corine, Lieke en Sanne.

• 19 Juni 2014 - 22:58

Edwin, Anita, Xue-Ling En Yuri:

Xue-Ling is wel blij dat Thom nu ook een broertje heeft, net als zij zelf!
    Goed van Daniël dat hij laat zien dat hij het even niet trekt als mama uit beeld is. Dat is natuurlijk wel een eerste stap van hechting aan jullie! Nog even en jullie zitten in Beijing. Daar zal het weer allemaal anders zijn en Daniël's ontwikkeling zal daar ook in een stroomversnelling komen........ Morgen de laatste dag in Huangzhou....... de laatste blikken op de stad waarin jullie een gezin van 4 zijn geworden! En dan op naar Beijing, de laatste tussenstop voordat jullie thuiskomen!
    Groetjes,
    Edwin, Anita, Xue-Ling en Yuri

• 19 Juni 2014 - 23:22

Marja Landzaat:

Voor alles, gefeliciteerd met jullie zoon Daniël en Thom met zijn broer! Wat goed te lezen hoe het met jullie gaat. Natuurlijk wel allemaal super spannend. Ik vind het leuk om jullie verslagen te lezen. Wens jullie nog een goede reis en zie over een poosje vast een trotse opa voorbij wandelen met zijn kleinzoons!
    Groetjes en tot ziens Marja.