Hefei - Reisverslag uit Hefei, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu Hefei - Reisverslag uit Hefei, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

Hefei

Door: Laurent-Jan en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

10 Juni 2012 | China, Hefei

Vanochtend om 8.30 opgehaald bij het Hotel, op naar het vliegveld. Onze gids regelt dat we overal soepel doorheen kunnen en niet hoeven te wachten.
Eenmaal bij de Gate aangekomen staan een paar opgewonden Chinezen stampei te maken. Het is ons volstrekt onduidelijk waarom. Na een kwartiertje wachten komt de hele groep in beweging en verplaatst zich naar de volgende gate...wij lopen er maar braaf achteraan aangezien alle communicatie nu weer in het chinees gaat en onze gids is voor de douane achtergebleven. Na 10 minuten komt de hele groep weer in beweging en gaan we het halve vliegveld over waarbij we weer bij een andere gate aankomen. Deze keer staat gelukkig ons vluchtnummer aangegeven. Inmiddels zijn wij wel een uur vertraagd. De vlucht verloopt voorspoedig en op de luchthaven staat onze nieuwe gids ons op te wachten, in het hotel wordt ons wederom duidelijk gemaakt welke documenten we straks allemaal nodig gaan hebben en maken we nog weer wat extra copieen. Het wachten kan gaan beginnen. Morgen om 9.00 worden we weer opgehaald en dan zullen we hem eindelijk gaan ontmoeten. Het 5-sterren Holiday Inn hotel staat in een troosteloze buurt met naast het hotel een braakliggend terrein met veel puin. Het hotel wordt omgeven door wolkenkrabbers die we vanuit het vliegtuig al in overvloed konden zien. De kamer is goed en zal de komende week ons huisje zijn.
Er is een klein maar prima zwembad waar we even een duik innemen. Het verplicht om met een soort badmuts op te zwemmen, dit ziet er niet uit. En nu maar hopen dat Thom niet nu onverhoopt binnenkomt als we die rare mutsen op hebben. Ondertussen kijken we goed om ons heen want het gebeurt regelmatig dat het adoptiekind al een dag eerder in het hotel aan komt waardoor je overvallen wordt. We doen ook nog even wat boodschappen in een nabijgelegen warenhuis waar naast levensmiddelen genoeg kleding en speelgoed is mochten we nog iets nodig hebben. Ook is er een klein indoor speelpaleis wat nog van pas kan komen.

• 10 Juni 2012 - 13:32

S.R.Q :

Ha Mirjam en Laurent-Jan ,
    Wat een gedoe nog zo vlak voor de vlucht !! Maar jullie zijn goed aangekomen zo lees ik!
    Heel veel geluk en plezier morgen, hoop zo dat het bij jullie net zo ontspannen gaat als bij ons vandaag!

Groetjes vanuit Xi'an
    Suzanne , Remmelt en Quinten