Dag 4 - Reisverslag uit Hefei, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Hefei, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Laurent-Jan en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

14 Juni 2012 | China, Hefei

Wederom een nacht helemaal doorgeslapen. Wij helaas een wat onderbroken nacht gehad door voetbal te kijken. Om half zeven was Thom weer paraat. Vanochtend zowaar ontbeten met yoghurt en cornflakes. Vandaag staat de dierentuin op het programma. Om acht uur worden we opgehaald en om negen uur zijn wij er. Hij is wederom goed gemutst. De dierentuin bevat helaas veel looppaden en weinig dieren. De dieren die we vinden staan bij voorkeur achter 3 hekken waardoor ze nog moeilijk te zien zijn. De 32 graden maken het rondlopen er ook voor hem niet makkelijker op. Ook vandaag heeft hij weer praatjes maar je merkt wel dat hij meer moe is. Af en toe loopt hij ook wel te mopperen als hij iets niet mag. Om half twaalf worden we weer opgehaald door de taxi om naar de lunch te gaan. In een restaurant ergens in Hefei worden we weer afgezet, we mogen niet in de grote zaal zitten maar worden afgevoerd naar een apart kamertje. De gids en de chauffeur eten mee. Je merkt dat Thom minder uitgelaten is. Waar in China overal de thee lauw is is hij hier heet ........ en uiteraard deze thee gaat over Thom heen...tja beginners fout. De rest van de lunch dan maar zonder T-shirt aan. Hij geeft overigens geen krimp en gelukkig waren we er op tijd bij. Na de lunch weer terug in de hotelkamer, hier kijkt hij weer intens gelukkig dat hij weer terug is waar hij vanochtend vertrokken is. Na een uurtje spelletjes spelen en het uit elkaar halen van het autootje dat gisteren zo zorgvuldig in elkaar is gezet gaan we weer het zwembad in. Gezien de drukte blijven we in het kleine badje. In het zwembad is hij wederom niet te houden barst hij weer van de energie. Inmiddels zijn wij al aardig bedreven in het overgooien van onze 19 kg zware man, hier kan hij maar geen genoeg van krijgen. Ondertussen proberen we nog te tellen, vandaag komen tot 5. Waarschijnlijk zijn wij vooralsnog de enige die het verstaan maar een kniesoor die daar op let. Daarna nog een uurtje spelen en uiteraard proberen om de auto weer in elkaar te zetten (dit lukt niet meer gezien het grote aantal missende onderdelen). Vervolgens gaan we weer eten waarbij de keuze uiteraard weer valt op de noedels met tomaat en ei. Alsof hij al dagen niet gegeten heeft valt hij ook hier weer op aan en werkt dit op z'n allercharmantst naar binnen. Als hij klaar is is het ook de bedoeling dat we meteen weer gaan, natafelen is niet aan hem besteed. Eenmaal weer op de kamer gaat hij zoals elke dag spontaan zijn tanden poetsen. En dan lukt het ons om onze powerplant om 18.45 in bed te leggen. De afgelopen dagen zie je dat Thom overigens steeds meer ook met ons bezig is en ons opzoekt en oogcontact maakt. Hij lijkt het wel naar zijn zin te hebben.
Morgen de laatste dag in Hefei, aan het eind van de dag zullen we alle documenten ontvangen en zaterdagochtend vroeg vliegen we weer terug naar Beijing waar we de andere groepsleden met hun kinderen weer zullen ontmoeten. Wij hebben er wel zin in, weer even een andere omgeving een groter zwembad en ook nog een speeltuin bij het hotel. Kortom weer nieuwe uitdagingen voor Thom om uit te proberen. Uiteraard nu ook voor het eerst in een vliegtuig. Het autorijden is hij inmiddels aan gewend en daar geniet hij zichtbaar van.

• 14 Juni 2012 - 11:11

Marcel:

Hoi Laurent-Jan, Mirjam en Thom,

Wat mooi om jullie verslagen te lezen. En wat bijzonder hoe je in een paar dagen al zoveel leert over wie Thom is. Die 5 jaar hebben jullie zo met elkaar ingehaald. Dat is wel duidelijk.

Thom boft met zulke ouders en jullie boffen met zo'n mooi mannetje (zeker dat opgeruimde maakt met stikjaloers!)

Veel geluk en plezier met elkaar, hartelijke groet, Marcel

Ps. ik zal Anneke vragen of ze ook Noedels met ei en tomaat kan maken. Dat lijkt een toppertje te zijn!!

• 14 Juni 2012 - 13:24

Papa En Nancij:

Hallo Laurent-Jan,Mirjam en Thom

Heel bijzonder de verslagen te lezen.Elke dag weer een verrassing.
    Het ziet er allemaal zo vertrouwd uit.Heel veel geluk en liefde.
    Vier Zaterdag wel jullie Trouwdag!
    Liefs voor jullie Papa en Nancij

• 14 Juni 2012 - 13:49

Gerben:

Zijn fiets staat klaar, gesmeerd en wel. Ben nu bezig om een trainingsschema voor het manneke in elkaar te draaien. Ik lees dat ie veel energie heeft, omslagpunt maar op 200 zetten? Veel plezier nog, ook van Alps en Aasha.

• 14 Juni 2012 - 19:39

Elles En Odette:

Hi Thom, Mirjam en Laurent-Jan,

Heel erg leuk om jullie verslagen te lezen en zo mee te kunnen leven met jullie kennismaking en avonturen. Heel veel geluk samen, het is jullie zeer gegund!

Groetjes, Odette en Elles

Ps. Moeten we vast langs jullie huis gaan en een zwembad in de tuin gaan graven?