Dag 17...het vertrek - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu Dag 17...het vertrek - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

Dag 17...het vertrek

Door: Laurent-Jan en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

27 Juni 2012 | China, Peking

Vanochtend worden wij om 11.00 opgehaald. We kunnen dus rustig opstarten en mogelijk zelfs uitslapen. Gisteravond hebben wij de koffers als gepakt terwijl Thom lag te slapen.
Om 6.45 meldt Thom zich ineens met de melding dat we vandaag toch echt met het vliegtuig gaan. Het laatste streepje wordt gezet en hij gaat beginnen met het inspecteren van de bagage. Uiteraard moet hier het een en ander aan gewijzigd worden. Daarnaast wil hij ook een groot deel van de inboedel van de hotelkamer inpakken. Nadat we hem ruim een uur nauw in de gaten hebben moeten houden om o.a. op te letten dat er geen flesjes water her en der in de bagage verstopt worden en ook het pennenbakje van het hotel is een aantrekkelijk object om mee te nemen. In plaats van uit te slapen zitten wij uiteindelijk al om 8.00 in het restaurant. Een ander stel zit daar ook al en al snel komt de rest. Alle kinderen lijken toch wat zenuwachtig te zijn. Na het ontbijt nog maar even de speeltuin in zodat we nog even niet terug hoeven naar de hotelkamer. Om tien uur dan toch maar terug naar de hotelkamer. Ook nu is het weer goed oppassen dat er niet essentiele dingen verplaatst worden. Uiteindelijk zitten we dan ook om 10.30 al in de lobby om zo maar even de aandacht van de koffers af te leiden. De tas van Thom moet uiteraard wel door hem zelf gedragen worden. Eenmaal op het vliegveld verloopt het inchecken soepel en kunnen we nog een keer genieten van de chinese noedels. Hierna gaan we toch echt het vliegtuig in. We zitten in het midden deel met z'n 3-en op rij, aangezien de vlucht niet volgeboekt is biedt de 4e passagier in de rij aan om ergens anders te gaan zitten zodat Thom straks eventueel kan gaan slapen..... Als we uiteindelijk een uur te laat opstijgen is Thom helemaal hyper als zijn favoriete tekenfilm op het scherm verschijnt. Met de koptelefoon op zijn hoofd heeft hij niet helemaal door dat hij wat hard praat. Regelmatig zit hij dan ook enorm hard te schaterlachen en te praten. De medepassagiers kunnen hier gelukkig om lachen. Om 19.00 Chinese tijd proberen we Thom te laten slapen...helaas lukt dit voor een klein uurtje daarna blijft hij klaar wakker. Hij lijkt het allemaal erg spannend te vinden. Tijdens de vlucht wordt er nog een medepassagier niet goed waardoor ik even in aktie mag komen. Uiteindelijk landen we om 19.10 (nederlandse tijd). Stuiterend staat hij weer bij de bagageband en ook hier is zijn enthousiasme groot als zijn tas zomaar weer tevoorschijn komt. Nu nog door de laatste controle wat ook zonder problemen verloopt en daar is dan het eerste life contact met opa en oma. Hij lijkt ze wel te herkennen. De eerste tien minuten is hij wat verlegen maar dan begint hij los te komen. Helemaal als hij nog een mooie oplegger met 4 autootjes krijgt als we nog wat gaan drinken op het panormadeck. Hier bewondert hij ook nog even het interieur van een Fokker. Hij wordt steeds enthousiaster en begint daarmee ook steeds meer te praten. Als we naar de auto lopen loopt hij naast opa met de bagagekar alsof hij nog nooit anders gedaan heeft. In de auto kijkt hij met name in de buurt van Schiphol zijn ogen uit maar bij Abcoude valt hij vermoeid in slaap. Eenmaal thuis aangekomen moeten we hem weer wakker maken. Het huis is uitbundig versierd en ook ons naambordje is vast provisorisch aangepast. Binnen ligt er een enorme stapel kaarten op ons te wachten waarvoor veel dank allemaal!!!! Het huis wordt door Thom aan een grondige inspectie onderworpen en alle kamers moeten bezichtigd worden. Bij het zien van zijn eigen kamer begint hij te stuiteren. Daarna willen we zijn tanden gaan poetsen maar Thom geeft te kennen dat er gewoon nog gegeten moet worden. (In het vliegtuig heeft hij nauwelijks iets gegeten van de spanning). En ja hoor om 22.00 sta ik nog noedels met .....tomaat en ei te maken. Als deze verorberd zijn wil hij in zijn eigen bed gaan slapen. Eenmaal in zijn eigen bed komen de tranen als hij zich realiseert dat wij niet in dezelfde kamer zullen slapen. We verhuizen dan toch maar naar het extra matras dat we op onze kamer hadden neergelegd. Nu is het goed en hij valt snel in slaap.

• 28 Juni 2012 - 12:13

R.S.Q:

Hallo lieve mensen!!
    Hoop dat jullie een fijne eerste dag thuis hebben , beetje acclimatiseren!
    Nog wel een beetje geslapen vannacht?

Hier alles prima, een nacht goed slapen doet wonderen kan ik melden!
    Quinten vanmorgen lekker vrolijk en onderzoekend! Top dus!
    Ligt nu te slapen .. zo maar weer eens verder kijken!

Groetjes
    Remmelt , Suzanne en Quinten

• 28 Juni 2012 - 13:17

Mirjam Luijten:

Hee Laurent-Jan en Mirjam,

Wat een super leuke verhalen en wat fijn voor jullie dat Thom er is in Nederland, en fantastische foto's :-) heel veel plezier samen! En het lijkt me leuk snel een keer bij te kletsen Laurent-Jan!

Groeten,
    Mirjam