Dag 20....nog meer fietsen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu Dag 20....nog meer fietsen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

Dag 20....nog meer fietsen

Door: Laurent-Jan en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

30 Juni 2012 | Nederland, Utrecht

Vanochtend staat Thom om 5.15 alweer fris en fruitig naast ons bed, hij komt nog even tussen ons in liggen maar is dit al snel beu. Kortom het is weer tijd voor aktie. Eenmaal beneden aangekomen met hem wil hij aardbeien die uiteraard eigenhandig schoongemaakt moeten worden. Hierna komt het verzoek om noedels.....jammer ......maar noedels voor het ontbijt gaat echt te ver. Het compromis wordt een gebakken ei. Hier kan hij mee leven. Om 8.30 loop ik weer op straat achter hem aan te rennen op zijn fiets. Het gaat vandaag weer een stuk beter en hij kan beter zijn evenwicht bewaren. Echter bij het minste of geringste controleverlies belandt hij in de bosjes. Ook dit mag de pret niet drukken. Als opa even langs komt is hij nog steeds erg goed gemutst en gaan ze fanatiek de strijd aan met Jenga. Na de lunch gaat hij weer helpen met onkruid wieden (ja er komt geen einde aan...). Hierna gaat hij vervolgens koekjes bakken die hij later ook uitdeelt aan de buurjongens. Helemaal onder de bloem gaat hij vervolgens een potje voetballen met hen. 's Middags komen zijn oom en tante nog even op bezoek. Eerst is hij wat verlegen maar al snel is het ijs gebroken als de Jenga weer tevoorschijn komt. Bij het avondeten wordt er met enige tegenzin andijviestampot naar binnen gewerkt maar daarna is het weer feest als hij van 2 helium ballonnen een soort boxballen heeft gemaakt. Om 19.30 leggen we hem weer zonder protest in bed.

• 30 Juni 2012 - 20:57

Ernest-Jan:

Wat mooi en genieten om dit alles te zien en te lezen. Enorm bijzonder om iets mee te krijgen van wat voor Thom een waanzinnige aardverschuiving in zijn leven moet zijn. Het lijkt allemaal heel erg 'natuurlijk' te gaan en mooie combinatie van zelfstandig/eigen willetje en al heel intiem en warm naar jullie toe. Geniet er van! Groet, Ernest-Jan