10/07/2012 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu 10/07/2012 - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

10/07/2012

Door: Laurent-Jan en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

10 Juli 2012 | Nederland, Utrecht

De afgelopen dagen verloopt alles soepel. Het op bezoek krijgen van mensen vindt Thom leuk en al snel gaat hij met ze spelen. Waar hij eerst niet goed wist wat hij met cadeautjes moest doen wordt hij daar nu steeds handiger in. Eerder pakte hij het cadeautje niet uit of ga hij het terug als hij er mee gespeeld had. Daarna wilde hij overgaan op ruilhandel en wilde hij mensen iets van hem geven. Langzaam aan begint hij te snappen dat als hij iets krijgt dat hij dat dan mag hebben. Na anderhalve week thuis willen wij gaan proberen onze actieradius wat uit te breiden.
Wij zijn met Thom naar een feestje geweest waar hij na kort de kat uit de boom gekeken te hebben gewoon gaat spelen met de andere kinderen die er zijn. De dag erna op bezoek bij opa en oma en ook hier gaat hij zitten spelen. Hier wordt wel eerst het huis aan een grondige inspectie onderworpen maar daarna weet hij de spelletjeskast snel te vinden. Auto rijden vindt hij nog steeds leuk, hij kijkt zijn ogen uit en alles wat hij ziet wordt benoemd. Zo komt je er achter hoeveel paarden en schapen je tegen komt onderweg...
Het is bijna te saai om te noemen maar het slapen en eten gaat nog steeds voorspoedig en Thom lijkt nog steeds erg tevreden. In huis beleeft hij er plezier aan om ons te helpen met de dingen die wij doen.
Vandaag zijn we naar de adoptiearts geweest. Nadat we hem gisteren uitgelegd hadden dat we hier naar toe zouden gaan maakte hij slechts een prik-gebaar en keek hij niet heel geschrokken. Eenmaal in het ziekenhuis gaat hij rustig zitten spelen in de wachtkamer en ook bij de kinderarts gedraagt hij zich voorbeeldig en werkt hij mee. Hij is alleen wat minder spraakzaam dan gebruikelijk. Alle reeds ingestuurde kweken zijn gelukkig allemaal goed. Na het bezoek aan de kinderarts moet er nog een foto gemaakt worden en bloed geprikt. Bij de foto staat hij geroutineerd tegen het rontgenapparaat aangeplakt met zijn armen in de lucht. Ook bij het bloedprikken zit hij rustig naar de naald in zijn arm te kijken en geeft hij geen kik. Wel komt er weer een brede lach als de naald eruit gaat. Na het bezoek aan het ziekenhuis gaat hij weer over tot de orde van de dag. Vanmiddag nog even een bezoekje aan het tuincentrum gebracht. Hier heeft hij veel mensen laten lachen door zijn enthousiaste "ge-ohh" bij het zien van alle planten. En zoals bij een ideale zoon past, komt hij vandaag thuis met een bosje bloemen voor mij. Apetrots werd deze overhandigd. Tja dan smelt je dus.
Na wat spelen met de buurjongen is het weer tijd voor het avond eten, deze keer geen noedels maar ook dat mag de pret niet drukken.
Volgende week nog een bezoekje aan het schisisteam maar daar hoeven we niet tegenop te zien. Kennelijk heeft Thom ook aan het ziekenhuis in China geen trauma's overgehouden.
De afgelopen dagen zijn wij in het bezit gekomen van vele foto's van Thom van de afgelopen 5 jaar. Hierop staat ook zijn pleegmoeder afgebeeld. Kortom waardevolle foto's voor als Thom ouder is. Ook het cameraatje dat wij opgestuurd hebben is ontwikkeld en levert een aantal leuke foto's op van Thom op school. Al met al allemaal belangrijke zaken voor Thom om als hij ouder is wat meer beeld bij zijn verleden te krijgen. Voor ons is het papierwerk nog niet afgelopen en zijn er vandaag weer meerdere aanvragen de deur uitgegaan. Hopelijk hebben we snel alles rond zodat we zijn paspoort kunnen aanvragen.

• 10 Juli 2012 - 20:32

Corine:

Hoi Laurent-Jan, Mirjam en Thom,

Leuk om de foto's allemaal te bekijken. Jullie zien er relaxed uit zo als gezin. Wij wensen julie een net zo soepel verdere ontwikkeling van jullie gezin en zijn heel blij voor en met jullie. Thom succes met de zwemlessen!

groet Corine, Taco, Lieke en Sanne