07/07/2012....de eerste zwemles... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu 07/07/2012....de eerste zwemles... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

07/07/2012....de eerste zwemles...

Door: Laurent-Jan en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

07 Juli 2012 | Nederland, Utrecht

Vandaag slaapt uit tot maar liefst 7.30. Na een fors ontbijt van een boterham met gebakken ei, een boterham met hagelslag, watermeloen en een beker melk ligt hij nog een half uur in bad. Hierna gaan we boodschappen doen en volgt de eerste confrontatie met de AH. Bij binnenkomst klinkt er weer een verbaasd ooooooh bij het zien van zoveel fruit. Enthousiast wordt het een en ander ingeladen. Ook in het pad van de noedels wordt hij meteen weer enthousiast en probeert hij mij van alles aan te smeren. Hierna vertrekken we met z'n drieën naar het zwembad voor een introductieles om te kijken of hij evt. geschikt is voor een snelcursus. Bij het zien van het zwembad wordt Thom weer enthousiast.
Gewapend met een bandje om zijn buik en om zijn armen neemt hij geroutineerd plaats naast de andere kinderen die voor de les komen. Zonder enige aanmoediging springt hij in het water. Hij verstaat de docente weliswaar niet maar hij kan goed alles nadoen wat de rest doet. Na een half uurtje wat oefeningen doen is de docent ervan overtuigd dat het helemaal gaat lukken met Thom. Dit betekent dat hij over een week gaat starten met een intensieve 2 weken durende zwemcursus waarbij hij elke dag 4 uur in het water ligt. Als we hem dit uitleggen begint hij meteen te grijnzen.

• 08 Juli 2012 - 13:39

Adrie De Vreede :

Hallo Mirjam en Laurent-Jan en Thom natuurlijk,

Met heel veel plezier en vooral bewondering voor jullie alle drie heb ik jullie reisverslagen gelezen.
    Wat een innemend mannetje hebben jullie! Heel veel geluk er mee. Tegelijk heb ik enorme waardering voor jullie inspanningen en blijkbaar van tevoren bedachte activiteietendie jullie met Thom doen. Het is 1 groot feest voor hem ondanks dat hij jullie nog niet goed kan verstaan en hij in een "vreemde omgeving"is. Jullie doen dat geweldig en blijkbaar ook met veel liefde en plezier.
    Geniet lekker van de komende "zomer" en van elkaar.
    Mirjam, ik hoop je nog wel te zien in het LUMC . Ik merk het wel wanneer je weer in het pand bent.
    Een hartelijke groet,
    Adrie de Vreede ( poli H.)