Dag 16 - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Peking, China van Laurent-Jan en Mirjam Westen - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Laurent-Jan en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Laurent-Jan en Mirjam

26 Juni 2012 | China, Peking

Vanochtend begint de dag weer goed. Thom is vrolijk en doet de gordijen weer open om 6.45. Als wij ze weer dicht doen wordt de hint begrepen en gaat hij zelf zitten spelen. Even later doet hij een nieuwe poging en komt 2 minuten tussen ons in liggen. Hierna zet hij weer een kopje thee voor ons. (hopen dat hij dit erin blijft houden). Na nog wat spelen op de kamer moeten we ons nog haasten om op tijd bij het ontbijt te komen. Vandaag worden we het snel eens over de kledingkeuze en bij het ontbijt heeft hij goede zin. Een bord vol fruit, een gebakken ei en nog yoghurt met cornflakes verzamelt hij om zich heen, de yoghurt laat hij echter schieten het was toch wat veel. Vanochtend wat op de kamer gespeeld en om half een maar weer het zwembad in. Er vallen nog wel een paar spetters maar de temperatuur is prima. In de loop van de middag komt de zon zelfs nog even kijken. In het zwembad is hij nu zijn kunsten in het diepe aan het uitbreiden en het lukt hem verbazingwekkend goed om zichzelf boven water te houden gedurende een aantal meters. Om kwart over vijf moeten we hem weer uit het water halen. We krijgen van de gids zijn paspoort met visum en de laatste documenten voor vertrek morgen. Eenmaal op de kamer nog even kijken naar zijn favoriete tekenfilm en dan schoenen aan om naar het restaurant te gaan. Als hij van het bed stapt verstapt hij zich en valt hij om met zijn hoofd op de rand van het nachtkastje. Dit levert tien minuten heeeeel veel verdriet met dikke tranen op en een dikke bult onder zijn rechter oog. Bij het eten moet hij nog even bijkomen van de schrik maar uiteindelijk gaan de noedels er weer in en begint hij weer wat praatjes te krijgen. De bult heeft inmiddels een aardige omvang gekregen. Voor het slapen gaan meldt hij nog even dat we morgen toch echt gaan vliegen naar Souki, opa en oma. Ook vanavond is hij weer snel vertrokken. Morgen worden we om 11.00 opgehaald uit het hotel en om 14.20 zullen we vertrekken van het vliegveld. Als alles meezit zijn we om 19.00 weer in Nederland.

• 26 Juni 2012 - 12:44

Marja Landzaat:

Erg genoten van jullie verslag! De foto's bekeken , wat leuk allemaal !
    Nu naar ons natte kikkerland. Goede reis en tot ziens, Liefs Marja!

• 26 Juni 2012 - 19:09

Ester En Ron:

Hoi Mirjam en Laurent-Jan,
    Ik heb me iedere dag weer verheugd op het verhaal van de dag, leuk dat jullie dat zo goed bij hebben kunnen houden. Morgen een spannende dag lijkt me zo, hoewel hij zal het zich waarschijnlijk niet in volle betekenis realiseren dat vanaf morgen er (bijna) niemand om hem heen meer chinees tegen hem praat. Hele goede reis en ook weer heer veel succes in Nederland! Hopelijk tot gauw!!!
    Ester en Ron

• 27 Juni 2012 - 20:35

Dmitri:

Ha die Mirjam en LJ,

Ben weer helemaal bij met het lezen van jullie verslagen en net op tijd. Ik neem aan dat jullie in,iddels onderweg zijn naar NL waar het speciaal voor Thom morgen fantastisch mooi weer is, niet dat hij denkt dat het daar altijd regent. Het lijt mij ook duidelijk waar je de komende tijd aan kunt gaan graven, een buitenzwembad daaris geen ontkomen aan. Hopelijk hebben jullie een zachte landing en een fantastische start in Utreg!

Dimi